Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 3 september 2011

Sista dagarna

I helgen är sista chansen att se Slow Craft utställningen i Rejmyre, sedan plockas den ned. Det har varit en hel del besökare har jag förstått, jätteroligt!
För min egen del så är jag dock inte nöjd, och det har jag talat om för arrangörerna. Som ni vet är jag ju missnöjd med exponeringen av mina mönstrade filtar, då man valt att vika ihop dem och lägga dem ovanpå varandra så att mönstret jag har jobbat med inte alls kommer fram. Dessutom, när jag har påtalat detta så gör man likadant på web-shopens bilder, som är knuten till Slow Craft projektet, ett mycket oprofessionellt sätt att bemöta utställares synpunkter anser jag. Har själv aldrig varit med om något liknande. Ja det finns mycket man kan tycka om det. Och den här utställningen har givit mig mycket att tänka på och en hel del har jag lärt mig om en del utställningsarrangörer, men även lärdom om hur jag ska gå vidare med mitt konstnärsskap. Så trots allt har det varit en bra erfarenhet. Och min kontakt med hemslöjdskonsulenten i vårt län har bara varit positiv vill jag också säga.
Nu ska utställningen och projektet, så här långt, utvärderas. Det ska bli spännande att se vad det ger.
Jag är i alla fall glad att utställningen på Engelska Magasinet i Rejmyre nu är över.


Här är några bilder som jag tog då jag var där första utställningsdagen, tror inte att jag har visat dem tidigare.
Fantastiskt duktiga slöjdare och konsthantverkare vi har i vårt avlånga land, och det har känts som en ära att få vara en av dem. Det har givit mig väldigt mycket att vara en av dem. Och det är jag både glad och stolt över.
Ett stort Tack till Lillemor Boman för att du såg mig och bjöd in mig. 


This weekend are the last days of the Slow Craft exhibition in Rejmyre. It has been a joy and a disapointment for me as one of the exhibitors, but I have learned a lot and I now know how I will move on with my artistic ability. This was a good experiance even though I´ve been disapointed in some of the organizers during this exhibition. They have not treated us in a professional way. And that is so unnecessary.





Here are some pictures from the exhibitions first day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar