Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 8 september 2011

Snart så

Vantarna börjar bli klara, nej jag menar den ena vanten börjar bli klar. Att brodera är verkligen Slow Craft.för det är så tidskrävande men avkopplande och njutningsfullt. När det går bra vill säga och det har det gjort idag.
Sedan ska jag göra den andra likadan och det är inte alltid det lättaste men jag tycker inte heller att det är så vansinnigt petigt, för det är ju trots allt ett konstnärligt arbete på fri hand och då finns inte två stycken EXAKT lika. Charmigare så!
Nästa par blir bruna med helt annan färgkombination i broderiet. Men först måste jag inhandla lite tunt ullgarn som lämpar sig för broderi, i de rätta nyanserna så att det blir som på skissen i mitt huvud.
Det var verkligen kul att göra vantar igen, så längesedan. Jag minns att jag sålde väldigt mycket vantar förr, i början av tovningskarriären men sedan blev det snörtomtar, tofflor och änglar som blev bästsäljarna.
Tur att det varierar för jag skulle verkligen inte klara av att bara göra en och samma hela tiden för att folk frågar efter just den saken.
Jag har så mycket jag vill prova på att göra men jag betar av dem en efter en nu och håller fokus på det jag gör för stunden. Det funkar bra. Jag skriver också ner mina idéer som poppar upp under arbetets gång så att jag inte ska råka "förlägga " dem.
Nej nu måste jag se till att göra klart det sista på den här vanten så att de snart kan bli ett riktigt par.

1 kommentar:

  1. Vackert broderi! Jag ska iväg på slöjdhelg och bland annat brodera, ska bli skönt!

    SvaraRadera