Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 28 februari 2012

sockor till barnbarnet små fossingar

jag är ingen baddare på att sticka men jag tycker att det är lite avkopplande att varva tovningen med att sticka något emellanåt. I år har det blivit en del ullstrumpor och småsockor.
Det finns inget som är så bra för torra vinterfötter som tunna ullstrumpor. Och för små kalla barnfötter också naturligtvis.
Jag tog lite restgarner och stickade dessa tre par till Oliver. När man är fyra år är ju inte sockor det roligaste man kan få så jag har hittat en bok med Barnen Hedenhös  till honom på bokrean,  Boken innehåller många spännande berättelser men det var den med vulkanen som avgjorde köpet  eftersom Oliver snackar så mycket om vulkaner, lava och den heta magman i jordens inre. Den tror jag att han kommer att gilla, min minsta prins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar