Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 20 november 2012

Inför Advent
Jag funderade på att göra lite väskor och mössor vilket var evigheter sedan men för att komma igång igen med tovandet så startade jag med något enkelt, flaskgömmor.
Dessa tre flaskgömmor gjorde jag då igår och nu ska det till lite broderi och applikationer.
På kvällen var jag sugen på nålfiltning så jag satt i soffan och försökte få till formen på en påbörjad häst. Han ska ställas ut på Lucia bland en massa "hästmänniskor" som förstår sig på hästens anatomi och kroppsspråk så jag hoppas att jag ska lyckas få till den här. Han ska vara lite av en vildhäst har jag tänkt eftersom jag är förtjust i det vilda och otämjda. 

Jag har en väldigt stark dragning till hästar då jag finner dem starka, känsliga, lyhörda, kraftfulla och otroligt vackra. För mig är det det mytiska med hästen som lockar mest och jag kan se så sanslöst mycket i deras ögon. De fascinerar mig helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar