Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 3 februari 2013

Kurs till ända!

Så var två dagars intensiv tovningskurs till ända. Det har varit jättekul och mysigt att ha kurs med endast två deltagare, då övriga kroknat i influensa och liknande elände.Nybörjarkursen, som detta var, inleddes ju med ullfakta och inspirationsbitar som jag tovat för att visa på olika ullsorters utseende och känsla i tovat tillstånd, olika tjocklek, olika hårdhet . Dessutom några enkla olika sätt att skapa mönster i sin tovning .
Så här efteråt är jag helt slut av att vara så "allert" en hel helg för att vara så bra som möjligt för mina kursdeltagare, jag vill ju att de ska känna sig nöjda med det de lärt sig under helgen och även ha väckt lite aha-upplevelser kring ullen och dess funktioner och egenskaper, kanske även ha fått igång en kreativ tankegång hos dem i ullens tecken.Väckt en vilja att göra mer och nya idéer att prova och utveckla förhoppningsvis..



Jag är slut i både kropp och knopp på ett mycket positivt vis, och med en glad o nöjd känsla. Hoppas mina deltagare känner något liknande.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar