Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 23 januari 2011

En filtmakares galna drömmar

I natt har jag haft en riktigt Galen dröm men så verklig. Räknas det som mindfullness det med när man är så närvarande i sina drömmar så att man kan ta på dem som är inblandade?
Jag letade efter min dotter och hennes man i ett bostadsområde som var väldigt tätt bebyggt, (de har i verkliga livet just åkt till Jakarta för att arbeta ett halvår) Jag hade ingen aning om var de bodde så jag gick in i någon byggnad och kliver upp på en rund avsats, likt en scen med järnräcken runt om. Scenen börjar att snurra och en mekanisk röst pratar om att centrifugen har startat och att jag ska skiljas från mitt blod på det här viset. Golvet öppnar sig runt scenen och jag kan se oändliga våningar ner i backen då blundar jag för att inte få svindel och intalar mig att det här är en dröm, att jag sett detta i en annan dröm men att jag måste kasta mig av för att vakna. Just när jag ska göra det så stannar "centrifugen" till lite så jag tar mig av utan större skråmor. Plötsligt är jag ute på stadens gator igen och nu känner jag igen mig. Jag hittar huset som min andra dotter har bott i en gång och innan jag vet ordet av så har jag träffat på dem jag söker och vi går till deras hem som är en inredd lägenhet med kök och olika rum men inga ytterväggar, inga dörrar och  inget tak. Helt normalt tydligen för det är bara jag som reagerar. Plötsligt står hela min familj i deras vardagsrum och min sjuttonårige son är där som liten pojke.
Då vaknar jag!
Visst är det märkligt hur man får till det när man sover!

1 kommentar:

  1. Ja du, vilka drömmar du kan få till! :) Men kanske är det just tack vare det fria flödet av konstigheter i drömmarnas värld som hjälper till att spä på din fantasi och kreativitet i vaket tillstånd! :D

    SvaraRadera