Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 13 februari 2013

vill tillbaka till tovningen


Ja tyvärr blev det ett oavsiktligt avbrott i tovning, bloggning och allt annat då jag fick en elak bacill i present av mitt älskade lilla barnbarn som kom hit och sov över med sin mor. Han insjuknade samma kväll som de anlände, hostade nös och kraxade med den hesaste lilla barnröst jag har hört. Stackarn. Därefter kroknade jag ganska snabbt och har inte orkat röra mig knappt på grund utav en vansinnig huvudvärk, bihåleinflammation och hemsk hosta som skakar kroppen tills den värker. Har aldrig varit med om maken till förkylning tidigare och brukar nästan aldrig drabbas av hosta i samband med det, men det har jag gjort nu med besked. Därför har det inte blivit något bloggande och inget tovat över huvud taget. Jag försöker bara kurera och återhämta mig, vilket inte verkar vara så lätt gjort. Har i alla fall varit ute på en liten fyrtiofem minuters promenad i sakta mak med min hund i dag. Första gången sedan i fredags. Tror det gjorde gott även om det var motigt. Edison var jätteduktig och gick faktiskt i min långsamma, dötråkiga takt, sådant brukar han inte ha överseende med annars eftersom vi är ganska snabbfotade i vanliga fall.



Hoppas att jag snart är på benen ordentligt igen och orken återvänder så att jag kan sätta fart med tovningen  på allvar. jag lägger med en bild på den lille "smitthärden". Söt så det förslår tycker mormor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar