Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 15 mars 2013

En fårskock ska man väl ha

Jag har ju en liten dröm om att ha egna får, men just nu har jag varken fårhus eller mark till det så emedan jag väntar på att tillfälle ska ges så får jag väl fortsätta tova små minifår som dessa.
Det är ju mindre skötsel på den här varianten och de är väldigt fogliga.
Jag har ägnat min dag åt soliga promenader med Edison och tvättat ull i badkaret, vilket göra det sistnämnda var. Den var rejält skitig. Minst fem sköljvatten gick det åt. Nu ligger den på tork på gamla frottéhanddukar på mitt arbetsbord.
Ullen ska jag ha till tovningskaféet  på söndag, ifall någon vill prova på att göra små får. Har du lust att vara med så ringer du bara till mig 0706994165 och meddelar att du kommer eller så kan du göra det på Makalöst Filtmakeri på Facebook. Det hela går av stapeln klockan 12 och håller på till 15. Kaffe och kaka köper du på plats och trevligt umgänge får vi på köpet.Välkommen är du!

1 kommentar:

  1. Hej! Letade efter beskrivning på en tovad ros och här hos dig fann jag den så tack så mycket för tipsen.
    Du har många härliga och intressanta bilder här så jag kommer säkert igen. Ha en bra dag.

    SvaraRadera