Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 7 augusti 2013

Det börjar dra ihop sig till TOVNINGSKURSER!

21-22 September Nybörjarkurs.
 Ni lär er om ullens olika egenskaper och grundtekniker för tovning. En kreativ och rolig skaparhelg i ullens magiska värld. Ni kommer känna er nöjda med de alster ni lyckas få till under den här tovningshelgen, det törs jag lova. Jag håller med frukostfika och eftermiddagsfika, Lunch ordnar man med själv (det finns flera matställen att välja på eller om man tar med sig något själv) och kursen pågår mellan 9:30  och 16:30 båda dagarna.

19-20 Oktober Fortsättningskurs
Vi tovar ihåligt. tovar på mall och jobbar med mönster.
9:30-16:30 båda dagarna. Frukostfika och eftermiddagsfika håller jag med, Lunch ordnar man med själv.

En kurs kostar 1600:-. Materialkostnad tillkommer men det brukar ligga mellan 150:- och 500:-
Anmälningsavgift på 500:- betalas vid anmälan förstås, resterande 1100:- betalas senast en vecka innan kursstart.
Anmälan är bindande.
5-6 st deltagare per kurstillfälle bukar vara lagom många.

Jag har tre platser kvar till första kurstillfället, får jag in fler anmälningar än det finns platser så bokar vi in en kurs till


, så hör av er om ni är sugna på en kul helg med tovning och gemenskap.

Ni kan lämna meddelande här, ringa på 070 699 41 65 eller maila mig makalost@gmail.com eller över min fb-sida Makalöst Filtmakeri där jag också lägger ut kurserna

Ha en fortsatt skön sommar!.

2 kommentarer:

  1. Var någonstans anordnas denna kurs?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Malmköping, som ligger mitt emellan Eskilstuna o Nyköping. Här finns fler olika varianter på övernattningsmöjligheter om man har långt att åka. Malmköpings Wärdshus, Malmköpings camping, hotell Malmköping, galleri Bläckhornet och en tjej som hyr ut rum privat också.
      Hoppas du kan o har lust att vara med.

      Radera