Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 20 december 2010

Första dagen med Bloggen

Äntligen är även jag en Bloggare.

Ja, det här är något jag har funderat på länge, att ha en egen blogg, jag gillar ju att skriva och berätta, och jag märker att det händer en del i mitt arbete som filtmakare som jag gärna vill dela med mig utav.
Jag formger,tillverkar och säljer inreningstextilier, konsthantverk och bruksföremål av svensk ull. Mellan varven när jag hinner med så återvinner jag även ullplagg som sett sina bästa dagar, och de blir till något helt annat. En tröja blir en väska med nya broderier och applikationer, eller så blir det ett sticketui, eller en sjal eller ett babyplagg. Vad som helst kan uppstå ur en  gammal ihopfiltad tröja eller en trött yllekavaj.
Filtmakaren i mig vill få möjlighet att visa lite av det dagliga arbetet med Ullen, hur jag gör och vad det blir.
Här vill jag visa vad som händer i butiken, berätta om kontakter jag har, kurser jag bedriver och de möten som uppstår.
Hoppas även att kunna inspirera andra att prova på tovning, nålfiltning, skulptering och återvinning av ullplagg. Sedan kan ni, om ni vill se mina färdiga alster, titta in i min e-butik: www.makalostfiltmakeri.se.
Jag har fantastiskt kul när jag arbetar och  jag hoppas att även ni kommer att få ut något av att läsa min blogg och se bilder på mitt arbete.
Skriv gärna vad ni tycker, jag uppskattar verkligen det utbytet.

1 kommentar:

  1. Så härligt det ser ut, Moni. Var i Malmköping finns ditt "makalösamakeri"? Iréne i Strängnäs

    SvaraRadera