Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 29 mars 2011

Bullbak och snöyra

I dag bakar jag bullar fastän jag borde tova nya grejer i Makalöst Filtmakeri.
Men jag har lovat sonen att baka semlor i en evighet nu och snart är ju semlornas tid ute.
Det passar bra på så vis också att mor å far kommer förbi på en fika i morgon.
I drygt 30 år har vi haft 40 mil mellan oss men nu har de flyttat närmre så 6 mil kan man åka 
för en fika. Det är så skönt att de har flyttat ner till sörmland igen.
Min tvätt hänger ute och göms så sakteliga i snön som yr här i Malmköping. Jag ska strax ta in den i värmen
igen och då har den fått den där friska-luften-doften i sig. Jag älskar den doften.
Finns inget som går upp mot att bädda sängen med frisk luft och krypa ner nyduschad på kvällen.
Sen sover man som en ängel.
Nu blir det ingen vila däremot för när alla bullar är gräddade så är det tajm för Edisons och min långpromenad,
jag hade ju hoppats på vårsolens sällskap idag men nu får vi slå följe med gumman tö och blötsnön som virvlar
runt.
Ha en skön vårdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar