Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 31 mars 2011

påskägg och hönor

Jag har bestämt mig för att tova lite ägg idag mellan hästskulpturerna.
Behöver lite färg utanför butiken för att det ska börja se lite vårlikt ut.
Jag har ju inget som blommar än precis. och idag är det minus 3.5 grader 
här så jag tror inte att blommorna vill komma upp ovan jord ännu.
Mina tovade hönor som man kan stoppa in ägg i, de vill jag ju inte gärna 
ha utanför annars vore det väldigt dekorativt .
I år blir det nog inga fjädrar i riset tror jag, det får bli färgglada ulltussar 
i stället. På lite håll är det ingen som ser någon skillnad i alla fall tror jag.


Jag hoppas också på ett besked från Hemslöjden idag angående vilka
av mina alster som ska vara med på den stora sommarutställningen. Så 
att jag kan börja tillverka och planera lite.(Och även få hämta hem det 
som de haft inlämnat för bedömning, vilket var en hel del grejer)
Det ska bli så roligt att vara med på det här och få ställa ut mina saker 
tillsammans med annan vacker slöjd och konsthantverk. Det är spännande
alltihop från vilka som kommer att deltaga till hur man exponerar sakerna i
den vackra lokalen, Vernissage och alla besökare. Ja jag ser verkligen fram
emot det här. Och att det kommer att leda mig vidare ut i konstvärlden, det 
är jag övertygad om eftersom jag gärna vill fortsätta att ställa ut.


Nu ska jag låta mig inspireras av färger en stund.

Ha en skön sista mars-dag 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar