Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 9 mars 2011

försäljningskanaler

När man vill sälja sitt konsthantverk genom andra kanaler än den egna butiken så är det väldigt mycket som ska tas hänsyn till. Om det är en butik som köper in konsthantverket så måste prisbilden se lite annorlunda ut än om du säljer i egen butik, men hur blir då det om kunder uptäcker att på ett ställe kostar det si och på ett annat så?
Samtidigt är det ju bra att synas på fler ställen ur marknadsföringssynpunkt.
Lämnar man till en butik på kommissionsbasis så blir situationen ytterligare en annan.
prissättning av eget producerat konsthanterk är svårt i vanliga fall, man vill ju försöka få ut en del för sitt arbete och om jag själv inte värderar mitt arbete så högt hur ska jag då få kunden att förstå att det är värt att betala för?
Ännu svårare känns det när ytterligare någon mer ska ha sin del av kakan samtidigt som det ger mer att vara med på fler håll och synas.
En del att tänka på nu inför det att jag ska lämna ifrån mig mina alster åt olika håll för att bredda min kundkrets.
Känns kul och spännande att se hur det går.
Hoppas på bra försäljning framöver.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas också att det kommer gå riktigt bra för dig! Du är ju otroligt duktig. Förresten, hur blev mattan du började på på kursen? Kan du inte blogga om den?

    SvaraRadera