Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 27 april 2011

fyra nyanser av lila

tråkigt att ni inte kan se de rätta nyanserna här på bilden, färgerna stämmer inte alls med verkligheten nämligen.
Den tovade biten som ser kornblå ut här är i själva verket en stark djup lila färg. Dessa bitar ska bli pulsvärmare framöver, med lite broderier och pärlor, kanske även kantade med roliga band. Vi får se. Men det är roligt att ha flera olika sorters arbeten på gång samtidigt. Jag varvar med Stjärnkollektionen, broderierna och mattor. Jag älskar variation och blir mer inspirerad när jag kan jobba med fler saker samtidigt. En del tycker att det verkar besvärligt och tycker att man gör färdigt en sak i taget men så funkar inte jag, men det får inte vara för många saker heller för då tappar jag istället både fart och inspiration. Emedan filtarna rullar i filtmaskinen så broderar jag en stund eller lägger ut ett mönster till en matta tex. Jag gillar inte när det blir dötid nämligen och inget blir gjort. Kan ju inte bara sitta och vänta medans maskinen gör sitt.
Hur som helst så har jag funnit ett sätt att arbeta som passar mig och som gör mig mer effektiv, vilket behövs nu inför utställningen i sommar.
Hur gör ni själva för att hitta arbetslust, inspiration och effektivitet? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar