Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 25 april 2011

jobbar som besatt!

Jag har jobbat ihärdigt med mina mönster till tovade filtar nu  sedan Lillemor var här sist.
Har mycket idéer och de kommer snabbare än vad jag tovar naturligtvis så jag får ha anteckningsboken till hands. Det är tråkigt när man får bra idéer som inte skrivs ned och sedan bara är borta, jag kommer inte åt dem där inne i skallens mörka irrgångar. Inte om jag anstränger mig för att få fatt på dem igen, utan de kommer upp till ytan när jag inte tänker på dem mer. Visst är det lite märkligt?
Det går inte alltid bra med tovningen heller. Jag gjorde en bänkdyna som jag inte alls blev nöjd med, alldeles för stora mönster tyckte jag, så vi får se vad det kan bli utav den istället.
Men för det mesta blir det som jag vill och tur är väl det för just nu har jag inte så mycket tid över för misslyckanden. Allt ska ju lämnas in till utställningen den sista helgen i  Maj och innan vi vet ordet av så är den helgen här. Så mycket jag vill hinna få klart tills dess.

1 kommentar:

  1. Snygg formgivning! Jag har ju fortfarande inte tovat någon pläd fast jag tänkt på det sen kursen i höstas...

    SvaraRadera