Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 7 april 2011

Ny påsktupp i butiken

Så blev han färdig då, Tuppen, och han fick sällskap av de nytovade äggen och lite ris. Jag tror att de trivs i fönstret intill entrén. Hans höna är inte färdigfriserad ännu, hon ska få lite mer fjädrar bara och sedan kan de sitta och kackla och gala tillsammans om det mesta som händer här på Köpmangatan.
Nöjdast är jag nog med tuppen faktiskt, hönan blir lite väl långhalsad men det finns väl olika sorter även i djurriket kan jag tro. Ni ska få se sedan.


Annars tycker jag att det rullar på bra här i Makalöst Filtmakeri. Jag hade besök igår av Hemslöjdskonsulent Lillemor boman och hon kom med besked om vilka av mina saker som ska vara med på en stor utställning i sommar som heter Slow Craft och går av stapeln i Rejmyre den 1 juli. Jag fick mycket bra feedback på mina saker både från juryn och från Lillemor. Känns verkligen spännande att få vara med. Så nu har jag egentligen inte tid att sitta här och skriva utan behöver jobba på med den kollektionen som ska vara med där.


I dag ringde de från Sörmlandsbygden och sa att de ville göra ett reportage om mig, det är ju bara för bra för att vara sant allt det här. Så bra reklam att få vara med i tidningen så där bara. Jättekul, även om jag avskyr att vara med på bild. jag kan bara inte uppföra mig framför en kamera på ett sådant sätt att det skulle kunna bli en bra bild. Men jag och kameror gillar inte varandra, så är det bara. Därför räcker det om mina skapelser kommer med tycker jag.
På söndag ska jag bli intervjuad, på förmiddagen och sen kommer det väl i tidningen i veckan då kanske.







5 kommentarer:

  1. Hej makalösa filtmakare, trevlig blogg jag hittat till och sicken tjusig tupp. Jag har själv lyckats pyssla ihop en egen men den är lite enklare i sitt utförande.

    SvaraRadera
  2. Anita, kul att du hittat hit och gillar bloggen dessutom, det tackar jag för.

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande! Du kan väl ge mig en uppdatering på mailen också? Kram

    SvaraRadera
  4. Åååå, vilken härlig tupp!
    Den skulle min höna få träffa! Har virkat/tovat en kaxig höna. Men hon lär nog få vänta på herrsällskap till nästa påsk...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  5. Ann-Britt, välkommen till min blogg!
    Tack för positiva ord.
    Hönan kanske gillar att vara utan tupp ett tag till? finns hon på din blogg så kan jag ju få kika på henne?
    Hittade du även www.makalostfiltmakeri.se kanske?

    En skön onsdag önskar jag dig och din höna-pöna.
    /Moni

    SvaraRadera