Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 25 maj 2011

inspiration

Det finns mycket som inspirerar en skapande själ och för mig är naturen en stor inspirationskälla, men även ett möte med människor kan ge mig massor av inspiration. Vissa dagar finns den inte alls närvarande men rätt vad det är så fylls sinnena på av allt som finns omkring mig. I går när jag gick i skogen med Edison så bar jag omkring på en väldigt sorglig känsla och ur den kom en kanonidé till en skulptur jag ska göra framöver, och den ledde vidare till ett tänkbart utställningstema. Plötsligt fylldes jag av positiv energi och glädjen trängde bort den sorgliga känslan jag hade till att börja med.
Jag spann vidare på skulptur-tråden och hade plötsligt fler idéer till utställningsteman. Det var stämningen i skogen, ljuden i naturen och själva promenaden som inspirerade mig då.
När jag kom hem hade min Favorit tidning anlänt i brevlådan. Hemslöjd. Den är också en källa till inspiration med sina vackra bilder och fantastiska artiklar om allt som tillverkas av människohänder runt om i världen. Så fantastiskt att få ta del av, plocka bitar ur som bidrar till inspiration där mina händer sedan skapar helt annat av det jag inspirerades utav.

Tidningen Hemslöjd har fått ny look i år, och en ny doft till och med. Den ändrade samtidigt namn från Hemslöjden till Hemslöjd. Från och med det nya året så innehåller tidningen ett tema per nummer. Första numret handlade om ull till min stora glädje. Nu var det Gräs i senaste exemplaret.
Ska ni prenumerera på en tidning för njutningens och inspirationens skull så kan jag rekommendera Hemslöjd.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja, just det dagvill heter det egentligen. Men jag är nog mer dagvild! =)
    Ja, jag har tillverkat mosaikbordet. Det var länge sedan och det har varit med om två flyttar så det har sett sina bästa dagar, men fungerar fortfarande som bord på bron.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att de nya numren av Hemslöjden har varit mindre inspirerande än tidigare, men hoppas att det bara är tillfälligt. Då kanske jag får tidningen i lådan idag.

    SvaraRadera
  3. Hoppas tidningen kommer till mig idag. Då är eftermiddagen räddad.:-)

    SvaraRadera
  4. Kära mor, som du känner in för ankomsten av dina tidningar så känner jag inför dina nya inlägg! Har inte varit inne å tittat på ett tag å därför hade jag plötsligt 9 spännande inlägga att läsa. Så kul och inspirerande att läsa om ditt arbete å att se alla fina, färgsprakande bilder. Det enda jobbiga med att läsa dessa är att jag får sån otrolig hemlängtan! Speciellt idag när jag ligger i sängen på grund av matförgiftning å tycker lite synd om mig själv. Men snart ses vi igen och jag ser otroligt mycket fram emot att se dina nya alster och höra hur affärerna spinner på!!! Många kramar till dig min tovtokiga mor

    SvaraRadera