Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 24 maj 2011

oväntat besök - å inget kaffe

Glömde ju berätta!
Plötsligt i lördags när butiken var öppen så kom där in en färggrann kvinna med en konstnärlig aura runt sig.
Hon tittade på det tovade väldigt koncentrerat och så småningom kom hon fram och presenterade sig.
-Hej, hundra procent ull sa hon och tog mig i handen.
Så roligt att få besök av någon vars blogg man besöker med jämna mellanrum. Även hon ullbiten så som jag.
Hon gör jättefina saker har jag sett och finns i Nyköping, inte alls långt från mig.
Vi hade mycket att prata om och tiden flög.
Efter hennes besök och alla ord hon lämnat så kände jag mig glad och inspirerad, även lite tankfull.
tänk vad möten med likasinnade ger mycket och föder nya tankar.
En klok kvinna tyckte jag minsann.
Tack för att du kom in och hälsade på, jag ska även besöka dig och din utställning framöver.
Då kanske jag tar med fikakorgen.
/Moni

1 kommentar:

  1. Vad roligt! Kan tänka mig att ni hade mycket att prata om:-) Och vi ses nästa vecka. Jag tycker det ska bli så roligt.

    SvaraRadera