Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 18 juli 2011

Att synliggöra mönster-arbete

 Jag var in och tittade på hemsidan för Slow Craft och såg att även där har man valt att inte visa mina filtar på ett sådant vis att mönstret kommer till sin rätt,  precis som i själva utställningen, visserligen kanske de ändrar på det då det stod att läsa att vissa bilder inte höll en god kvalitet och skulle bytas ut, så det finns ju hopp ännu, men så länge så vill jag visa min ena stjärnfilt så som jag tänker att man hade kunnat exponera den om man hade förstått vilket arbete som ligger bakom själva mönstringen av filten.
Jag hittar tyvärr inte bilderna på den andra men de kommer när jag funnit dem, många mappar med bilder finns det ju sparat så det blir en del att gå igenom. 
Gå in på www.slowcraft.se så kan ni själva se vad jag menar. Det är en viss skillnad på de bilder som finns där på mina filtar och de olika bilder jag visar för er här, eller hur? 
Men passa även på att titta på allt det andra vackra som skickliga slöjdare har bidragit med till denna fina utställning när ni ändå är där. Och har ni tid i sommar, ja ända fram till den fjärde september, så åk och titta på utställningen i Rejmyre, för det är skillnad att se sakerna i verkligheten och att uppleva dem på plats i den fina lokalen mot att bara se dem på bild på datorn.





2 kommentarer:

  1. Bu för dåliga bilder på deras hemsida. Jag tycker du ska be dem att ta en bättre bild för din vackra filt kommer ju inte alls till sin rätt. Vi var f.ö. där idag och tittade på riktigt. Utställningen är jättefin, men jag tycker dina stjärnfiltar skulle ha fått bättre exponering. De är för vackra för att ligga ihopvikta!

    SvaraRadera
  2. Jag har sänt över lite bilder till dem, förslag på hur det skulle ha kunnat sett ut, men vi får se om de tar det till sig. Känns riktigt trist att de gjort en så dålig grej av mina alster, det låter ju som om de ska vara så professionella men det ser inte så proffsigt ut på webshopen tyvärr. Vad är det för vits med att fotografera filten från sidan, ihopvikt så att man bara ser alla vikta lager på filten om ni förstår vad jag menar? Tack Angelica för dina fina uppmuntrande ord, känns bra att det inte bara är jag som ser den dåliga exponeringen. Kul att ni åkte dit och tittade och att ni gillade utställningen i övrigt. Hoppas att ni hade en härlig dag.

    SvaraRadera