Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 8 september 2011

Förebygga

Var till arbetsterapeuten idag och fick en hel del bra övningar för mina värkande händer. Det finns ju dessutom en massa hjälpmedel att tillgå som jag inte hade en aning om. 
Hon gav mig väldigt bra råd och menade även att jag var överansträngd i lederna, och det kan jag ju förstå faktiskt nu när vi pratade om det. Fick med mig ett handleds- och tum-stöd hem för att prova i två veckor, men jag känner ju redan vilken hjälp jag har av det. Det fanns även hårda såna här stöd som man kan ha i vatten och det passar ju bra när jag våttovar. Såna skulle hon tillverka nästa gång efter mina händer. Tänk vad de kan va!
De här ska jag använda för att förebygga att det blir värre och även övningarna var ju i förebyggande syfte.
Nu känner jag mig inte lika orolig för att behöva ge upp mitt "handa-verk". Det finns mycket hopp.
I dag tänker jag brodera på mina vantar i alla fall, göra pauser med övningar för händerna, och sedan på´t igen. Det e ju så roooligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar