Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 6 september 2011

Tofflor till Isabells svärmor

De här har ni inte sett tidigare. Tovade tofflor till Isabells svärmor i Östersund. Virkade blommor med pärlor i mitten. Jag känner mig aldrig säker på att storleken är rätt när jag tovat tofflor som inte är i min storlek, för då kan jag ju prova dem vartefter. Jag har tovat dem på läst i rätt storlek och dessutom trätt på två par tjocka sockor och en plastpåse utanpå alltihop just för att det ska finnas lite mer krympmån när man arbetar med dem. Så min förhoppning är naturligtvis att de inte har krympt mer än vad som var avsikten. För då kan ju inte Anki ha dem, och det vore ju sorgligt.
Tyvärr så kommer inte färgerna fram ordentligt men i verkligheten är de mer Lila än här och den gröna bården är ljust limegrön. De ser så grå ut på bilden. Nu håller vi tummarna att de passar Ankis fötter så slipper hon frysa i vinter.

1 kommentar:

  1. Så himla fiiint! Anki kommer ju bli eld och lågor! Så kul att läsa lite nu när jag inte varit inne på din blogg på några veckor. jag har haft fullt upp med "hemflytt" å annat men nu har jag fått mig en härlig lässtund här och sett vackra saker att inspireras av! Underbart! Hoppas händerna håller så att det blir mer av detta! Många kramar

    SvaraRadera