Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 6 september 2011

Händer som krånglar - en filtmakares mardröm

Jag har nu fått tid hos arbetsterapeuten för att kontrollera vad som är fel med mina händer. Men jag har det nog ganska klart för mig egentligen. Har fått en knöl längst ner på pekfingret mot långfingret och det andra pekfingret är knöligt längst upp på övre leden och värker hela tiden. När jag tovar tyngre saker med händerna har jag ont i händerna i flera dygn efteråt. Ofta värker det under naglarna och det känns som om de ska falla av. Ena tumleden hoppar lätt ur led och det känns lite olustigt. Tråkigt om jag inte ska kunna fortsätta med det här, för jag har ju inte samma styrka i händerna längre heller, men vi får se om det finns något att göra. Nu lever jag på hoppet så länge.
Saken är den att jag har haft det här ett tag men det blev så mycket värre efter det att jag skadade mina händer i höstas så det verkar som "trauma" kan förvärra det hela.
Hur får man utlopp för sin kreativitet om man inte har full tillgång till sina händer?
Det kan ju vara så också att det finns hjälp att få, vilket jag hoppas på.

1 kommentar:

  1. Åh nej! :-( Hoppas det ordnar sig. För jag vet ju hur mycket du älskar tovandet. Kram!

    SvaraRadera