Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 19 december 2011

Det blev inte tovad riddarutstyrsel

Jag har ju planerat så länge att tova en riddarutstyrsel till mitt barnbarn, i julklapp.
Men jag kände på den grå ullen jag hade att det skulle bli för stickigt för en mjuk liten barnkropp som blir varm av all lek. Jag tog i stället den grå ullfilten jag hade på metervara, den var bra mycket mjukare. Den sydde jag en liten riddarrustning utav och jag tror att den blir både smidigare, svalare och mjukare för Oliver att rida ut på äventyr i.
Har ingen aning om hur passformen på luvan är men det får jag justera i efterhand om den sitter tokigt.

Hade tänkt göra stövlar till men de kanske jag ändå kan tova och sätta gummisula på.
Nu ska det slås in i ett snyggt paket till min lille riddare.

1 kommentar:

  1. En liten korsriddare! Fantastiskt fin riddardräkt tycker jag. (Och vi har ju ett gäng här hemma som sagt...)

    SvaraRadera