Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 16 december 2011

"kakbrännaren" slår till

I går fick jag äntligen lite tid över till att ta hand om pepparkaksdegen jag gjorde för en tid sedan. Jag gillar verkligen att baka men jag avskyr ugnar med ojämn ugnsvärme, vilket är totalt hopplöst när man bakar just pepparkakor.
Varje år så bränner jag en hel plåt med kakor för att jag är en otålig människa som inte bara kan vänta på att den plåt som står i ugnen ska bli klar utan jag måste hitta på något under tiden, och då är "kakbrännaren" framme och ser till att allt som ligger där på plåten svartnar fort som attan. Kanske för att jag behöver komma ihåg att man faktiskt ibland behöver göra EN sak i taget.
Nu ska jag kasta i mig en frukost och göra mig i ordning för att fara till huvudstaden med Edison. Håll tummarna för att veterinären kan hjälpa honom med tassarna nu.

Ha en skön fredag mina vänner, och kom ihåg; ta en sak i taget.
/Moni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar