Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 1 december 2011

Nattjobb

Vantar var det som stod på agendan igår, och jag kom på ett mönster som jag kände mig nöjd med. Inspirerad av en stickad tröja jag fick utav Anders när vi träffades för över tjugo år sedan så gjorde jag om mönsret lite med en egen "twist". Jag har använt tröjan väl, Anders har använt den ibland och under en period när Ellinor bodde hemma så använde hon den en hel del. Det finns inte en endaste liten noppa på den här ylletröjan däremot har armbågar och muddkanter nöts ut så att jag har fått kanta med skinnband och även satt skinnlappar på armbågarna. Nu för tiden när man köper en ylletröja av samma fabrikat så har garnet inte alls samma höga kvalitet utan det noppar sig snart nog.
Men nog om noppiga tröjor, det var vantarna som jag ville skriva om. Jag satt uppe till ett i natt och satte fast mönstret  på de förfiltade vantarna som idag ska tovas ihop.
Även om jag inte kände mig trött så var jag tydligen det för helt plötsligt hade jag gjort två högervantar, då insåg jag att jag borde gå och lägga mig. Jag tog en sväng förbi köket och tittade på klockan. Jisses Amalia, jag som trodde att uret var ca elva men visarna pekade på 1. Hopp i säng, med funderingar på att göra två vänstervantar nästa dag, sen sov jag som en stock.

pst, är det någon som hört talas om snö på väg? jag vill ju så gärna ha lite snö nu, för stämningens skull om inte annat. E jag lite tjatig kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar