Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 30 november 2011

Sista dagen i November

Ja det är ju inte klokt hur fort November månad kastade sig förbi mig, jag som trodde att jag skulle hinna med att julpyssla med familj och vänner, baka alla sorters kakor och saffransbröd, fixa en del julklappar och allt sånt där som man kan göra i god tid, men så kom det några roliga erbjudanden i vägen. Det innebar ännu mer tid i Makalöst filtmakeri, vilket ju är jätterolig men då fick jag ge upp de andra ambitionerna i stället. För det har jag i alla fall lärt mig, att jag inte kan pressa in allt jag vill göra på dygnets 24 timmar utan jag får välja bort något om jag vill trycka in något nytt. Precis som dem som har som regel att om de handlar något nytt till hemmet så måste en annan pryl stryka på foten. En mycket bra regel egentligen.
Filtmaskinen går varm i mitt Filtmakeri och så även filtnålen. Jag sålde nämligen slut på änglarna i helgen så det blev fem nya igår, och i maskinen snurrar julmattor under tiden jag skulpterar fram ängla-ansikten. Egentligen är ju det här en härlig tid för mig och Makalöst Filtmakeri så jag klagar inte. Bara det att dagarna springer så snabbt att jag inte riktigt hinner med, men när kvällen kommer så känner jag mig ändå nöjd med dagens verk.

Har inte jag världens bästa jobb?

Jag önskar oss alla en snöig dag med vackra, stora, mjuka snöflingor som sakta lägger sig på marken och växer till ett vitt täcke, Jag vill verkligen ha snö nu. men först behöver det väl bli lite kallare då. Min önskan lär ju inte slå in men men,,, drömma går ju bra.

Ha en go´dag i dag i alla fall mina vänner

1 kommentar:

  1. Det är så fina saker du gör och håller på med!

    Svar: Ja hans mamma är norsk skogskatt och hans pappa är okänd.. Men han fick mest från sin mamma så han är både stor och massa mysig päls! :) Vi hade hans bror också från samma kull men han var korthårig. Han blev tyvärr också överkörd för en månad sen så jag vet hur det känns :( Djur tar så stor plats i hjärtat. Katten som blev kvar slutade inte att leta och jamade som aldrig annars gjort. Så tillslut efter många om och men så skaffade vi lilla Kenny som förhoppningsvis skulle få han och må bra igen. Och det är det bästa vi gjort. Dom är sådana bästisar och han har äntligen slutat leta och börjat leka med saker igen. Jobbigt att man inte bara kan berätta för dom vad som hänt..

    Nåväl. Det där med trixet med bilderna, det kommer ;)

    SvaraRadera