Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 29 januari 2012

Vill få till lite vårkänsla

Nu när tomtetiden och julpyntstiden är över så försöker jag få till lite vårstämning i butiken, men det tar ju sin tid då allt ska tillverkas för hand.
Jag hastar ihop lite blommor av tovade restbitar som jag sedan fäster på den gren som jag tog in till att hänga julkulor och hjärtan i till advent. Det blir ganska bra, men jag ska nog ha lite rosa blommor i också.
Samtidigt vill jag bli färdig med mitt löv till hemslöjdens utställning så att jag sedan kan fortsätta att koncentrera mig på tillverkning av nya produkter som jag få färdigt, det är ju roligare för dem som kommer till min butik om det faktiskt finns nya saker vartefter.
Egentligen är det väl så att man ska tillverka vårens prylar redan under hösten och vintergrejer på sommaren och så vidare, kanske kommer jag så småningom att kunna ha sådan framförhållning, jag strävar dit åtminstone och det är ju ett steg i rätt riktning i alla fall.
Nej nu ska blomstertillverkningen fortskrida så jag sliter mig från bloggandet en tid.
Hoppas att ni alla får en riktigt härlig Januarihelg!

1 kommentar:

  1. Mitt löv är äntligen klart nu. Hipp hurra! Så himla skönt att få det överstökat.
    Ha det fint! Kram!

    SvaraRadera