Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 27 januari 2012

Den bara stod där

En dag när vi kom hem från Nyköping så hade det kommit en stor, blå-prickig låda till mig. Lådan såg ut att vara från 70-talet någon gång. Jag minns nämligen att min mor hade sådana lådor när jag bodde hemma
 men de var orange-prickiga.
Jag öppnade locket och där fanns hur mycket broderi-garner som helst, i regnbågens alla färger, och en massa virk-garner Jag fick nästan en färg-chock. Vilken överraskning! Hur glad som helst blev jag. Nästan som att vinna på lotteri och jag förstår ju att det faktiskt ligger en mindre förmögenhet i lådan om man betänker vad sådant här kostar.
Min svärmor som tagit hem det till mig från Sundsvall, från en av hennes släktingar som nyligen gått vidare till en annan dimension av livet kan man väl säga.
Det känns fantastiskt att få ta över material från en annan händig kvinna. Lite som att kvinnors flit kan ärvas. Kanske finns även Elsas tankar och skaparglädje med i denna låda bland alla garner. Jag är innerligt tacksam i alla fall att lådan kom mig tillhanda och jag vet att jag kommer att få stor glädje utav dess innehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar