Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 1 mars 2012

våryra - feberyra

Så kom de då, de där efterlängtade vårvackra dagarna när man kan sitta i lä och fika och låta vårsolen värma ens vinterbleka nuna, och småfåglarna sjunger som tokar runt öronen på en, helt berusade av vårens intåg.
Men jag kunde inte ta del av all denna härlighet, jag åkte på en redig influensa och låg till sängs med feberyra, skrällhosta, värk i både kropp och knopp. Nu , efter fyra dagar är jag på bättringsvägen, känns som en högvinst faktiskt. Tänk vad tacksam man blir efter en sådan här omgång, tacksam över att komma ut i friska luften, över att få tillbaka aptiten, över att orka gå lite längre sträcka än mellan badrummet  och sovrummet.
Men jag är också tacksam mot sonen och mannen i huset som tagit hand om mig och allt annat under den här veckan.
Det ska bli så gott att äta riktig mat igen, det enda jag har varit sugen på dessa dagar har varit frukt, ingen lagad mat och så har jag naturligtvis druckit som en kamel.
Hoppas att ni andra klarar er och får fortsätta att njuta av våryran som kommer och går nu ett par månader framöver.

1 kommentar:

  1. Usch och blä för att vara sjuk. Skönt att höra att du är på bättringsvägen. Det är helt ofattbart att det är så "vårigt" ute. Har fikat ute på trappan i solen och det är ju faktiskt ett av de första vårtecknen. Dessutom är en del av mina lökar på väg upp. Hoppas det inte blir bakslag med köldgrader...

    SvaraRadera