Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 27 september 2012

Nya tag!

Jag vet...jätte-länge sedan jag skrev något överhuvud taget på bloggen. Har varit helt uppslukad av arbete, problemlösning, fritidssysselsättning och en massa annat. Men om sanningen ska fram så har jag heller inte haft lust att blogga. Det har inte känts som så viktigt när livet springer i kringelkrokar och ställer till det, känns mer angeläget att räta ut det hela igen så det är sådant jag ägnat mig åt. Tar mycket energi.
Men nu är jag här igen.
Har varit borta från tovningen helt sedan i Maj och nu i dagarna hade jag min dotter här som tovade sig ett överdrag till lillprinsens vagn. Då kände jag mig lite taggad igen att ta tag i det och sätta fart med egna idéer. Vi får se om tiden räcker till för just nu har jag varit väldigt inne på att laga mat och baka. Jag försöker även ta reda på det som finns i trädgården som äpplen, björnbär, tomater och annat, även svamp från skogen trots att jag inte kan äta den själv. Samlaren i mig har vaknat till liv så jag kokar äppelmos, äppelchutney, äppelmarmelad, syltar och saftar och torkar svamp.
Min plan är väl att kunna kombinera tovningen med frukt/grönskaks/bär-odling/förädling och kaféverksamhet. Vi smider lite planer just nu så vi får se vart det bär hän. Nu ska jag se om jag kan samla lite nypon att torka och sedan göra eget nyponpulver/nyponmjöl.
Ha en skön höstdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar