Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 21 november 2012

Nej nej nej!
Läste i tidningen att det ska bli en mild vinter i år, jag hoppas verkligen att de är helt ute och cyklar för jag vill ju ha en kall snöig vinter med vackra frostiga mornar, så där så det klingar och pinglar i skogen av iskristaller.  och när det är så mycket snö så att träden dignar och ljudet absorberas så det är tyst och dämpat bland träden. Det är vad jag längtar efter just nu.

Dessutom så är det skönt för en hundägare när marken täcks av snö för då slipper vi en massa sand och elände som fastnar i Edisons päls. Det enda jag inte gillar med vintern är att det ska saltas överallt och det är ju ett fördärv för hundtassar och pulka-barn. Det kunde väl räcka att man saltar ena trottoaren kanske.





Jag längtar efter att ta med matsäck och ge mig ut i den snötyngda skogen i timmar, sätta mig ned på en rumpulla,
göra upp en eld och grilla någonting smarrigt över elden
Det är ju bara så skönt med sådana vinterdagar. Visst
ser det härligt ut med all snö? Är det bara jag som längtar? Bilderna är från vårt sportlovsfirande i Hälsingland , vi bor i huset i Gnarp och åker skidor i Hassela, till påsken brukar vi åka till Funäs och hyr då lägenhet i Hamra precis nedanför backen. Edison fullkomligt älskar att vara där i all snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar