Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 5 januari 2013

Annat än julpyssel

Jahaja, så var både Julen och Nyårsfirandet över för denna gång. Jag känner mig väldigt inspirerad och hoppas på ett riktigt kreativt år där idéflödet och förverkligandet är konstant.
I går höll jag öppet i Makalöst Filtmakeri och det kom en och annan besökare men jag hann däremellan tillverka lite örhängen, vilket var en kul sysselsättning eftersom det går förhållandevis snabbt att få till ett par. Jag hann med fyra par varav det sista paret avslutades i dag på förmiddagen. De stora saker som jag annars ägnar mig åt tar både mer tid och kroppsarbete i anspråk för att få till så det var skönt att bara sitta och klippa till ,komponera olika färgsättningar och sy i godan ro utan större åthävor.
Det känns så roligt att vara på gång igen med tovandet efter avbrottet från i våras och fram till i Oktober. Jag jobbade ju då på värdshuset i Malmköping, vilket verkligen inte blev som jag tänkt mig, går inte in på några detaljer här men jag kan bara säga att jag är ruskigt glad att jag inte är kvar där och att jag kunde återgå till tovandet. Visst fick jag bra erfarenheter under tiden på värdshuset men tyvärr även dåliga sådana. Nu vet jag i alla fall hur man absolut inte ska vara som arbetsgivare om man vill ha kvar sin personal. Men nu lägger jag den tiden till handlingarna och koncentrerar mig på det som är här och nu, och det som komma skall.
Vet fortfarande inte om Makalöst Filtmakeri får den sjöutsikt som jag pratat om, det är ännu inte klart med säljaren.
Håll bara tummarna för mig så kanske det löser sig efter trettondagshelgen.
Vore så kul att få kombinera mina två "fallenheter" bakning och textilt skapande, en bra kombination tror jag att det kan vara.

Ha en riktigt bra torsdag mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar