Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 8 maj 2011

på arbetsbordet

Det är en hel del arbete på gång i Makalöst Filtmakeri och det är roligt att få prova på olika idéer och se om de håller hela vägen . Jag har trixat lite med mönstrena till mina sittdynor och kommit fram till att jag inte ska tova in mönstret förrän underlaget är lite ihoptovat först. Då kommer mönstret fram tydligare, Det vita vill ju gärna försvinna in i det grå annars och då blir det så diffust. Så ville jag inte ha det. Annars känner jag mig nöjd med sittdynorna och de är välarbetade och passar ihop med filtarna jag gjort tidigare. Här har jag lite bättre koll på hur lång tid det tar att tillverka en sån här dyna.

1 kommentar:

  1. Jag ser fram emot att få komma och hälsa på och prata tovning (och annat viktigt förstås!)!!

    SvaraRadera