Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 10 maj 2011

soffliggare och kärlek

Jag tycker att fälltäcket blev bra! Men de som skulle sätta ihop utställningen på Rejmyre hade tänkt sig mer enkla saker, råare, inte färg utan bara den naturliga ullen i olika ihopsättningar, mer avskalat. Så den platsade inte där riktigt.
Fälltäcket platsar bra hos någon annan och tills denna någon dyker upp så får det ligga på soffan i butiken och se tjusigt ut.
Det ligger där och väntar på den rätta! Någon som kliver in genom dörren och ser fälltäcket och faller pladask!
Kärlek vid första anblicken, det är värt att vänta på!
Spännande att se vem som tar täcket med sig hem i sinom tid. kanske blir det till och med så att täcket emigrerar. Flyger till England, eller till japan där andra av mina alster bor sedan år tillbaka.
Ja det var på den tiden jag hade butiken i Strängnäs. Det kom in ett par som köpte nästan allt vad jag hade i tovat och de skulle ställa ut det på en mässa av något slag i Japan. Det var en riktigt rolig dag men det kändes väldigt tomt i butiken när de for iväg med alla sakerna. Det är ju inte så vanligt att man säljer allt på en och samma dag.

2 kommentarer:

  1. Dom är ju toksnygga. Något annat finns inte att säga! Häftigt att någon kom och köpte typ allt av dig! Jag hoppas kunna ge datumförslag till besöket idag. C ska hämta båt men vet inte när ännu. Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. kul att du tycker det!
    känn ingen press, vi tar besöket när det blir möjligt. Jag har haft en fantastisk dag och tovat utomhus mellan nio och fyra, en liten lunchrast hade jag också. Ibland trodde jag att allt skulle blåsa upp igrannens träd men jag lyckades avstyra med hjälp av lite tyngder.
    Hoppas att även du haft det bra!
    Kram/Moni

    SvaraRadera