Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 6 maj 2011

tid för broderi

Broderier på fri hand är verkligen skön och avkopplande sysselsättning, meningen var ju att jag skulle ha koll på tiden när jag broderar detta men jag glömmer tiden när jag arbeta även fast jag börjar med att kolla klockan.
Det r hopplöst för mig att göra tidsstudier, men nu måste jag ge mig tusan på att komma ihåg tiden, för det är ju ganska viktigt att kunna se hur mycket arbete man lägger ner på olika saker, för att kunna prissätta dem.
En timer kanske skulle kunna vara min lösning på problemet för om klockan ringer så kan jag ju inte glömma bort att notera tiden i alla fall, eller..?
Här är i alla fall en bild på en sorts broderi som jag gjort i dagarna, långt från färdigt men en bit på väg. Och det ska bli en till likadan för muddarna kommer ju i par. Det här är broderat på tovad finull och med moulinégarn. Jag är absolut ingen brodös men jag tycker om att brodera, som att måla eller teckna fast med tråd. Ibland blir det bra och ibland riktigt illa och då tappar jag lusten fort, men då var det inte rätt läge för broderi så då får jag hitta på annat för händerna i stället. Så är det ibland.

1 kommentar: