Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 21 juni 2011

avkopplande broderier

Ja, när jag kopplar av från själva kroppsarbetet med tovningen så broderar jag gärna lite på det jag har tovat.
På senare tid har det blivit en del pulsvärmare och jag tycker att det är roligt, för det är inte så stort, men å andra sidan är det två av varje som ska bli så lika som möjligt. 
Och det är ju inte alltid så lätt när man broderar fritt som jag gör.
Någon gång kommer jag kanske att rita ner mönstret så att jag kan föra över det på flera saker, och få det likadant, men jag är en sån som hellre GÖR direkt än att ägna mig åt skisser och förberedelser.
Förberedelserna tar lite udden av min lust att GÖRA. Jag har ju skissen i huvudet och det räcker bra för mig.
Däremot kan jag i efterhand teckna ner i min Idé-bok vad jag har gjort och hur. Vilken sorts ull och hur mycket. Och sådana detaljer som är bra att ha koll på om man vill göra något liknande ännu en gång.
De här pulsvärmarna är långt från färdiga, det ska på lite pärlor och någon slags knäppning också, men jag lägger ut en ny bild när de är klara.
På bilderna ser de nästan blå ut men de är riktigt skarpt mörklila, jag tror jag måste använda en annan kamera hädanefter om jag ska kunna få färgerna att stämma med verkligheten, fast å andra sidan brukar även datorn ha svårt att återge rätt färg har jag sett. Och den tänker jag inte byta ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar