Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 23 juni 2011

Midsommar

Varsågoda alla blogg besökare! Ville ge er en midsommarbukett som tack för att ni läser, uppmuntrar och kommenterar på min blogg.
Hoppas att ni får en riktigt härlig midsommarhelg, även om det regnar.
Och passa på att plocka in blommor för innan vi vet ordet av så är sommaren över och blomstrena vissna. Det gäller att njuta så mycket det går av det som är just nu, varje dag. Jag tror att jag ska pressa lite blommor och göra bokmärken utav.
Senare i höst när jag sitter uppkrupen i soffan med en kopp te, en sprakande eld i kaminen och ullsockor på fötterna så slår jag upp min bok och där ligger en pressad blåklocka från sommaren som gick. Då kommer minnen från sommaren  tillbaka. Ganska härligt tycker jag. 
Jag har de senaste åren varit dålig på att plocka buketter från naturen, tidigare var det alltid färska blommor hemma hos mig när det fanns fri tillgång. Men i år har jag bestämt mig för att ta mig tid att stanna och plocka en liten bukett då och då. Dels gör det mig glad och dels blir det vackrare hemma med vilda blommor, och jag ser att även resten av familjen tycker om det.
Det är ju mer uppskattat att ge bort en bukett vilda handplockade blommor än de odlade blommorna du kan köpa i blomsteraffärer, det blir mer personligt!


Hur som helst så önskar jag er alla en förträffligt skön Midsommarhelg

2 kommentarer:

  1. Önskar dig också en riktigt fin midsommar! Och vilken underbar bukett. Kanske är blåklockor en av de vackraste blommorna. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för midsommarhälsningen på min blogg. Jag ska prova på lite tovning. Önskar dig en trevlig sommar fylld med färg! :)
    /Sanna

    SvaraRadera