Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 21 juni 2011

Nedläggning

Funderar på att lägga ner min e-butik och bara ha bloggen kvar. Än så länge har e-btiken bara kostat mig pengar och ger ingenting tillbaka, men jag vet att det tar tid att få fart på sånt här aå jag får hela tiden rådet att "hålla ut" lite till och "snart tar det fart"
Jag kan ju lika gärna sälja saker på bloggen som många andra gör, det är ju där jag har de flesta besökarna i alla fall. Har även tänkt på att ha någon slags tävling och lotta ut något av det jag tovat.
Funderingar har jag många.
Ska bli spännande att se om den här utställningen i sommar kommer att inebära någon förändring för försäljningen i e-butiken men det har jag svårt att tro eftersom det kommer att finnas en speciell webshop knuten till utställningen där våra saker kommer att säljas.
Finns det någon som har haft en e-butik och sedan gått från den till att sälja på sin blogg i stället? Vad gav det i så fall? Vore intressant att få höra lite av era erfarenheter.

Hur som helst så jobbar jag just nu med en stor matta, eller lång kanske jag ska säga. Det är ett tidskrävande arbete. först sorterade jag en hel säck med ull från skräp och" föroreningar", bara det tog en arbetsdag i anspråk. Sedan placerar jag  ut ullstaplar på kardflor för att få den jämnhet som jag vill ha. Så  tidsödande, men jag vill ju ha det på ett visst sätt och då tar det den tid det tar. Men när jag tycker att det blir tråkigt broderar jag lite pulsvärmare en stund som variation.

3 kommentarer:

  1. Vilket jobb! Men resultatet blir nog spännande!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Nåt man kan ha är en försäljningsblogg, som man länkar till direkt i sin vanliga blogg....
    /Tvärslå som fortfarande inte kan kommentera via blogg

    SvaraRadera
  3. Tvärslå! tack för tipset. ska fundera lite hur jag ska lösa det här.
    /Moni

    SvaraRadera