Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 6 juni 2011

Härligt med besök.

Så kom Angelica till Makalöst Filtmakeri, för att vi ville tova tillsammans.
Vi träffades på en tovningskurs i höstas, hos Filtmakeriet i Kilafors. Sedan dess har vi haft kontakt via våra bloggar, FB och via mail, men nu äntligen fick vi tid till att träffas in real life igen. Jättekul!
Vi gick lite husesyn först då Angelica, liksom jag själv, gillar gamla hus och under den "rundturen" snappade hon upp en detalj från en kopp i vitrinskåpet och genast visste hon vad hon skulle tova för något.
Angelica har ett tränat "mönsteröga" tycker jag mig märka, hon snappar upp sånt här och där och sedan för hon över sin tolkning av det hela till sitt material som hon jobbar med, det kan vara broderi, tovat eller stickat eller helt annat.
När hon var hos mig på besök så passade hon på att tova stort då hon saknar utrymmet hemma för att kunna ta ut svängarna på det viset, och det blev riktigt bra tycker jag.
Visst ser hon ganska nöjd ut? 
Men riktigt färdigt hann hon ju inte så jag hoppas få se en bild på det färdiga resultatet sedan hos toktova.blogspot.com
Vi hade i alla fall en förträffligt härlig eftermiddag med mycket prat, fika och tovning. Jag blir inspirerad av att göra något tillsammans med andra kreatörer mellan varven eftersom jag mestadels jobbar ensam.
Tack Angelica för att du kom och satte lite färg på min dag!

1 kommentar:

  1. Härlig bild! Och det var en jättetrevlig dag! Hoppas vi ses hos mig snart! Kram

    SvaraRadera