Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 24 juni 2011

jordgubbsfrossa

Jordgubbar har en strykande åtgång hemma hos oss. Mannen är fullständigt galen i dem. Om vi andra inte håller oss framme när det vankas jordgubbar så har han snart slukat alla själv, Hoppsan, det var ju inte riktigt meningen!
Men jag ville dela med mig av min egen variant på marängswiss. Ni varvar vaniljglass med brutna bitar av mandelflarn och delade jordgubbar och toppar det med limegrädde ( riv lite limeskal i vispad grädde). Jag lovar att ni kommer få en smakupplevelse som får er att drägla efter mer. (Jag tycker i alla fall att det är underbart gott)


I går satt jag på balkongen på eftermiddagen och broderade, och då passade jag även på att äta lite jordgubbar som faktiskt fanns kvar efter mannens framfart, (då hade han ätit 1 1/2 liter själv) med mandelflarn. Dock ingen glass men det var ljuvligt gott ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar