Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 29 juni 2011

Ljuvliga sommardagar!
Jag börjar min dag med en energigivande vitamindrink och sedan ger jag mig av på min stavgångsrunda utefter "Njutarvägen". Jag har verkligen alla sinnen öppna för den upplevelse det är att få motionera i detta vackra landskap. Färgskiftningar från mörkaste grönt till knallgult, gråbrunt, beige och klaraste blått. In i öronen kommer olika fågeldrill, fårbräkande, traktorljud, humlesurr, vattenporl, grusknaster under skorna och vindens svaga sus.
Samtidigt jobbar kroppen med varenda muskel för att ta mig med på denna runda i snabbast möjliga tempo, hjärtat bultar, ena smalbenet värker i början men ger med sig vartefter.Händernas grepp runt stavarna är varmt och ganska hårt, armarna skjuter ifrån stavarna och lyfter dem i takt med benens rörelse framåt, andningen sköter sig automatiskt som väl är. Tänk att allt fungerar! Det är redan väldigt varmt och klockan är väl nästan sju nu.
Några får på en bergknalle börjar röra sig när jag närmar mig, de ser nyvaket på mig. Kanske tror att jag kommer med godsaker, Tyvärr!
Blommor av olika slag kantar vägen, jag ser alltihop i lite motljus och det är vackert.
På hemvägen slår vildrosornas doft emot mig och jag ser en enorm buske med nyponrosor som har en lite ovanlig mörk rödrosa färg.
Jag är glad och tacksam för att jag kan få uppleva allt detta bara på min morgontur på "Njutarvägen". Tog med mig kameran i dag för att dela med mig av allt det här.
Hoppas att ni andra med har något liknande som fyller på era energier och inpirerar er fortsatta dag.





Ha en ljuvlig junidag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar