Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 1 juli 2011

Besvikelse

tänkte beklaga mig lite idag! Vernissage idag, fredag kl 14 i Engelska Magasinet i Rejmyre, och i går kväll fick jag ett telefonsamtal om att man som arrangörer har petat en hel del grejer av det som lämnats in till utställningen. Ja nu i efterhand alltså. Bland annat mina pulsvärmare och en rund matta. Flera utställare än jag har råkat ut för det här. Hemslöjdskonsulenterna var inte glada åt det här men de kan inte komma till tals med arrangörerna, har verkligen försökt.
Vi lämnade in våra alster för en månad sedan och nu först får vi besked om detta, kvällen innan utställningen öppnar. Man häpnar!
Tappade sugen när beskedet överraskade mig men sedan kände jag att jag vill se hela utställningen i alla fall och dra nytta av det jag ser. Tre av mina grejer är ju med i alla fall, får man ju vara glad för hahahaha. Efter allt arbete och stress för att hinna klart i tid så kom det mesta inte med, utan förklaring dessutom.
Jag kommer att ställa ut igen men förmodligen blir det egna utställningar, och i samarbete med någon annan konstnär/slöjdare. För utställningar är kul! Bra sätt att nå ut! Eventuellt blir det något tillsammans med min bror som jobbar i hårda material, vi har pratat om det lite löst men nu känner jag att vi bör göra slag i saken.
Jag tar nya tag, och Hemslöjden samarbetar jag gärna med igen för de är fantastiska att ha att göra med. Positiva, engagerade och ger konstruktiv kritik, det känns att de är mån om en och att det ska bli bra när man samarbetar med dem. Och bara det att få del av all den erfarenhet de besitter.

3 kommentarer:

  1. Fräckt! Det hade man verkligen kunnat tala om tidigare tycker jag. Och synd på de superfina pulsvärmarna. Särskilt med tanke på hur mycket jobb som ligger bakom. De är verkligen slow craft tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Dåligt att de har så sena besked om vad som skulle vara med på utställningen.
    Och framförallt om man inte kan säga varför. Men lycka till med utställningen och de alster du har där. Det låter bra med en hård-/mjukslöjdsutställning, hoppas att ni får till det. Mvh Maria-Jag blommar

    SvaraRadera
  3. Ja de sena beskeden beror väl på förvirrig och glömska kanske, för mycket att hålla rätt på, men det är ju en av deras arbetsuppgifter ändå. Oproffsigt kan man ju tycka då.
    Men jag lär mig av detta jag med så nästa gång lär jag vilja ha förstahandsbesked om vad som verkligen gäller och inte ha någon mellanhand alls.
    Men nu är jag med där och det är ju ändå bra att synas lite istället för inte alls. Utställningen är fint ihopsatt och med ett stort spann på föremål och utställare. Så besök den om ni är i krokarna i sommar.

    SvaraRadera