Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 10 juli 2011

Igår blev mitt inlägg märkligt behandlat av datorn och jag kunde inte få någon ordning på det hur jag än försökte,texten lade sig omlott med annan text och försökte jag flytta på texten så hoppade bilderna runt lite som de ville, helskumt. Hoppas att ni hade överseende med det.
Idag vill jag bara återknyta lite till det jag nämnde i går om Pyssel, för det jag har ägnat en del av söndagen till kan jag villigt kalla för just Pyssel, små små bitar, rundlar och remsor av färgat papper skulle bli till dekorationer på mina nya prislappar. Jag har gjort några för hand och suttit och klippt och klistrat, men meningen är ju att jag ska låta trycka upp sådana nu när jag fått fram hur jag vill ha dem.
Dubbelvikta, med loggan frampå och produktinfo inuti. Tycker själv att de blev riktigt bra.
Det bästa är ju när man som företagare har samma logga och samma stil på alla sina "marknadsförande" produkter, då lär sig kunderna känna igen dina saker snabbt.
Min "Skylt" som jag har hänger utanför butiken har jag ju gjort själv i ylletyger och broderi. Och nu fick den vara mitt signum kan man säga eftersom prislappar och visitkort kommer att ha samma utseende.
Jag ska lämna lite av mitt tovade till Robygge i Järna och hinner inte få de här prislapparna tryckta till dess, därför satte jag mig och knåpade ihop några för hand. Det var så små pappersbitar att jag höll på att klistra in mig själv i alltihop till slut. så pilligt jobb!
Någon som har tips på var man kan få sånt här upptryckt till ett bra pris? tänkte höra runt lite och jämföra priser.


3 kommentarer:

  1. Väldigt snygga, men känner lite varning för att det kommer kosta mer än det smakar.
    Tror på förenkla och göra själv, kanske en stämpel ?
    Inte alls så snyggt, men tror att kunden betalar helst för varan och inte mer.
    Men som sagt var snyggt :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo men jag tänker hitta en billig tryckare, jag vet att de finns därute någonstans.
    Vill hålla ihop det hela i samma stil som det övriga som har med mitt varumärke att göra. Men du har ju poäng i det du skriver onekligen.
    /Moni

    SvaraRadera
  3. Ps. annars får jag väl som sagt sitta å tota ihop dem själv. Det är ju kul att Pyssla lite ibland också!Ds.

    SvaraRadera