Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 16 augusti 2011

Färdig!


Ja så var första mattan färdig då. Blev väldigt nöjd faktiskt! Men som straff för att jag hade så kul när jag gjorde den så sögs all överskottsfärg in under mina naglar och fastnade där, riktigt snuskigt ser det ut. Jag jobbade nämligen med en färgad ull den här gången.Det blir gummihandskar hädanefter.  jag valde en vit, riktigt kraftig ull till rutorna för att jag visste att den svarta äter sig in i den ljusa ullen och nu blev den lagom gråaktig, i stället för att nästan försvinna helt om jag hade valt en tunnare vit. Här ligger mattan i gruset på tork en stund. Det funkar bra att gnugga till ojämna kanter när den ligger på gruset för det funkar nästan som en valkbräda. Jag tog sedan in den emedan den fortfarande var lite fuktig och strök den med strykjärnet för att få  ytterligare jämnhet , och även lystern i ullen kommer fram på ett annat vis. Nu ligger den plant å torkar helt.
Tycker faktiskt att mattan gör sig bra utomhus annars,  ofta är det  så med saker man tillverkar av naturrmaterial.

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Vad häftigt att du gör hela mattor i filt! Snygg blev den=)

    Kul att du gillade min klänning också! Det kommer bli mer återbruk nu framöver eftersom jag har börjat på "Recycle Design - Återbruk" utbildning på Eskilstuna folkhögskola.

    Ha så kul på världsfiltdagen!

    /Cecilia symodigt.blogspot.com

    SvaraRadera