Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 30 augusti 2011

tillsammans

Här sitter de nu, de tre första kuddarna, tillsammans i soffan i butiken. Två i mörkbrun tovad ull och en i vitt. Jag valde mörkbrun ull för att jag tycker att det lyfter fram nyponen och löven i sina höstiga färger. På baksidan har jag gjort knäppning med tovade knappar i lövens färg men den vita kudden har annan knäppning. Jag ska visa detaljerna i ett annat inlägg.
Jag gillar att hösten nalkas, det är nog min favoritårstid med klarare luft, vackra färger i naturen och lite mer dramatiskt väder emellanåt. Jag älskar att vara i skogen och känna doften av mossa, jord, och barrträd. Jag plockar kottar, rönnbär, grenar med grå lav på och sedan sätter jag ihop det till olika dekorationer att hänga på dörren eller ställa i krukor. Jag får mer energi igen på hösten och skaparlusten tar aldrig slut vad det verkar. Men jag tror att det är framför allt färgspraket jag njuter av . Det är ju så otroligt vackert och förgängligt, varje dag ändrar sig paletten och när november kommer brukar det vackra vara över och allt blir grått och blött. Men förhoppningsvis blir det då en vacker vinter som tar över ganska snabbt och då kommer advent med allt mys, fix och pyssel. Den tiden är också en favorit, det är så mycket "tillsammans" i advent och det gillar jag. Men jisses vad jag går händelserna i förväg, vi har ju faktiskt inte slut på sommaren riktigt än så först ska jag väl passa på att njuta av de varma dagar vi har kvar innan höstvindarna skakar om oss. Ha det gott och glöm inte att njuta av dagen.


This is three newly made pillows. I felted them from darkbrown wool because I think the rosehip and the autumnleaves shows much better on a dark background. The white one I made just because I would like to try to make one myself. I´ve seen such rosepillows and I like its shape, so the rose is not my own design, but it was fun to make one.
I love the autumn with all the colours it is bringing to us and I get even more creative during this time in the year. I find a lot of inspiration by walking in the forests an I pick a lot of stuff when I´m there, such as cones, rowanberries, branches and lovely moss. I make beautiful arrangements out of all this that I place in my garden or hang on the door.
Take care, and don´t forget to enjoy your day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar