Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 7 september 2011

Snart är det dags för vantar

Har varit sugen ett tag på att tillverka lite vantar som jag kan brodera på, och idag blev det av för jag var färdig med annat som fick gå före.
Jag tovar dem i vit finull/gobelängull, och i brun likadan. De ska broderas med ullgarn sedan . Vi får se vad det blir för broderier, men några olika varianter måste det bli i alla fall.. Kanske delar jag ut dem förklädda till julklappar senare i år. Men några ska säljas i butiken förstås.
Det är enkelt att göra vantar, går ganska snabbt men broderiet tar mer tid i anspråk.
Kanske blir det ulltossor också, vi får se.

Här visar jag nu hur de såg ut från start och hur jag valkar dem på det som är kvar av min tvättbräda. Minns att mamma hade en stor rejäl valkbräda som pappa gjorde åt henne vid något tillfälle när även hon provade på tovningens ädla konst, jag tror att jag kan snacka till mig den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar