Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 13 oktober 2011

Plocka blommor i Oktober

Fantastiska höst! Jag är en höstälskare och har säkert sagt det förut. Jag tycker om att luften blir klarare och naturen blir så färgsprakande. Vädret blir mer dramatiskt och det händer grejer, Vågor kastar sig upp över berghällarna, Träden för ivriga diskussioner med varandra och gestikulerar med grenarna hej vilt. Vinden rumsterar om i skog och mark, sliter i våra kläder och trasslar runt i långa hår, vräker omkull ett och annat gammalt träd.
Men mest gillar jag det här med färgerna, och allra vackrast är det disiga mornar när höstsolen tränger igenom diset och reflekterar alla färger, det är så andäktigt vackert så jag vill bara stanna i det för en lång lång evighet.
Sådant ser jag på mina hundpromenader, tror inte att Edison ser detsamma men han är nöjd och glad ändå.
I Trädgården är det inte mycket som blommar så här sent på året men lite höstastrar i vackra färger som gör mig glad plockar jag ändå in.
Njut av hösten mina vänner, snart är vintern här med snö och kyla. Då kommer en annan skönhet och tar över naturen. Tur att varje årstid har sitt vackra att bjuda på annars skulle man väl inte stå ut med vissa månader på året. 
Nu återgår jag till min poncho, den måste ju bli klar någon gång.

1 kommentar:

  1. Gillar också hösten och då finns det tid till inspiration och kurser :0)! Vi hörs och ses, Viktoria

    SvaraRadera