Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 12 oktober 2011

Poncho under utveckling

Här får ni tyvärr vrida lite på huvudet eller datorn för jag lyckades inte räta upp den här bilden, jag la ut den ändå.
Jag har samlat på mig en del ullfilt som jag köpte på metervara en gång i tiden, men nu har jag bestämt mig för att göra något utav den. 
Då kom idén till denna grå Poncho upphoppandes i mitt huvud. Jag håller även på med en i naturvitt och tunt tunt alpacka-garn. Jag gör ju gärna fler saker samtidigt som ni kanske minns att jag skrev om en gång tidigare.
Hur som helst så hade jag även ett riktigt tjockt Ull-garn i gråsvarta nyanser låg i hyllan, vilket nu kom väl till pass. 
Kanterna består av grå och svart virkad kant i tunnare ullgarn, för jag ville ha något mer som balanserar upp den tjocka kragen och muddarna, ja jag gör muddar för att "hålla ihop" Ponchon lite i ärmarna. Det blir lättare att hålla den på plats kan man väl säga om man har muddar eller liknande.
Vi får se hur funktionell den blir när den är klar.

Värmer gör den i alla fall, det känner jag när jag har den i knät ute på balkongen där jag ofta sitter och virkar och stickar krage och kanter.

1 kommentar:

  1. Supersnyggt! Både i färger och form! Och ett perfekt höstplagg.

    SvaraRadera