Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 4 november 2011

Den goda fén!

Jag har fullt upp med att röja i mitt Filtmakeri.
Det kommer nämligen andra kvinnor på besök som vill 
tova tillsammans med mig, då behöver jag få plats med fler arbetsbord.
Anders har helt plötsligt, utan att jag har bett om hjälp,( uppskattar jag väldigt) skruvat ihop
ytterligare fyra bord, men ett fick jag bära undan för det blev för trångt.
Fem stycken kan man vara utan problem och det är alldeles lagom.


Plötsligt uttalar sonen en önskan om att han är sugen på rostbröd, letar i frysen men 
konstaterar att det är slut. Senare på kvällen så ligger där två stora, varma, väldoftande
limpor som lämpar sig väldigt väl att rosta när de har kallnat. 
Den goda fén har tagit över både Anders och mig i dag, men kanske är det så att om 
någon gör något omtänksamt för en person så sprider det sig som ringar på vattnet, man vill dela med sig 
av det goda som kom till en på något vis. 
Låter som om det är ovanligt att vi gör saker för varandra i vår familj men det är inte alls så jag menar, bara det att jag ville skriva om det i dag.


Nu ska jag ta mig ut på en stavgångs-runda, sedan blir det nog en smörgås av det nybakta brödet och därefter fortsätter jag planera och fixa inför tovningsdagarna med de andra tovningsugna kvinnorna.


Må så gott i det höstgrå vädret som råder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar