Blogtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 24 november 2011

Jultillbehör och stresshantering

Jag jobbar och lyssnar på " I natt är du död" och tiden flyger.
Två stycken julgransmattor ska bli till innan helgen tänkte jag, för sedan ska jag barnvakta och hålla öppet i butiken i adventshelgen. Isabell och Niklas kommer på besök och hjälper mig med barnvakteriet då jag är i butiken. Oliver avgudar dem så det går nog som en dans.
Här kan ni se hur den ena lite juligare mattan växer fram.
Andra mattan kommer att bli lite ljusare och ha ett mönster som är mer "allround" men som ändå passar att ha som julgransmatta om man vill det.
Jag gillar att jobba med runda former.
Dessa mattor ska jag ha med mig till Grafikens Hus i Mariefred den 4:e December då jag ska vara på plats och ställa ut på deras julmarknad. Jag deltager tillsammans med andra konsthantverkare och slöjdare med hög kvalitet på sitt hantverk. Känns hedrande och sporrande att de sökt upp mig och bjudit in mig hoppas nu bara att det kommer att bli lite sålt också.
På självaste Lucia ska jag vara i det nya ridhuset vid Björkhult, inbjuden utav Titti som arbetar för dem på Sparreholms slott, de som har byggt det nya ridhuset och som nu vill ordna en julmarknad där. Så det är lite att jobba med nu innan det är dags, mycket som jag vill få klart och eftersom jag har lätt att stressa upp mig för att jag vill så mycket och får hundratals idéer så påminner jag mig hela tiden att det som blir klart det blir klart, mer kan jag inte göra. Det funkar faktiskt för mig och får mig att sansa mig när stressen kommer krypande i form av ett rastlöst pirrande i hela kroppen. Jag lugnar mig. men visst önskar jag ibland att jag kunde klona mig då och vara vid fyra olika bord och jobba med alla idéer samtidigt, men men... jag hinner det jag hinner.


Nu önskar jag er en lugn och stressfri Novembertorsdag. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar